Sfânta Sofia

Din „Căsătoria , cale spre sfinţenie”
Ed. Sophia 2001

4 iunie

Tracia (Nordul Greciei)

Cum se întâmplă deseori, această sfântă a fost fiica unor părinţi credincioşi. Erau o familiea aleasă din vechiul ţinut Ain din Tracia. Făcându-se mare, Sofia a ajuns o fată fermecătoare şi binecrescută. S-a căsătorit şi, cu vremea, ea şi cu soţul ei au avut şase copii.

Deşi e limpede că, crescându-şi copiii, era foarte prinsă cu viaţa zilnică şi cu treburile şi cu grijile casnice, aceasta nu i-a fost nicidecum piedică în viaţa duhovnicească. Mergea des la biserică, făcându-şi şi casa biserică prin desele sale rugăciuni şi privegheri. Se străduia în orice chip să împlinească poruncile şi să caute virtutea. Prin purtarea ei a arătat că grijile vieţii de fiecare zi nu trebuie nicidecum să împuţineze dorinţa noastră de a-i plăcea Domnului ori putinţa de a spori în viaţa duhovnicească.

După un timp a izbucnit o molimă care a ucis pe soţul Sfintei Sofia şi pe toţi copiii lor. Pierzându-şi copiii, ea a ajuns mama multor orfani. Căci vreme de douăzeci de ani, a adoptat peste o sută de copii, pe care i-a crescut în dragostea şi frica Domnului. Căminul ei a ajuns un rai pentru săraci şi cei fără adăpost, ea însăşi ajutând cu râvnă pe alte văduve. Făcea milostenie cu voioşie şi dărnicie, voind mai bine a se lipsi ea, decât să vadă pe vreun sărac plecând din casa ei cu mâna goală.

Ducea o viaţă de mare nevoinţă, rugându-se mereu şi cugetând la Psalmi. Era o pildă de smerenie, socotindu-se cea mai de pe urmă dintre toţi, în ciuda nenumăratelor ei virtuţi. Postea cu mare asprime, spune Viaţa ei, mâncând pâine uscată cu apă; dar hrănea din belşug pe săraci şi le dădea la masă şi vin.

După mulţi ani de slujire cu dăruire şi trudă grea, sănătatea ei a slăbit. Cu un an înainte de fericita ei adormire, la vârsta de cincizeci şi trei de ani, a fost tunsă călugăriţă.

Din pricină neobişnuitei sale milostenii şi a primirii de străini, precum şi a marii sale iubiri – mai ales faţă de săraci, văduve şi orfani -, ca şi pentru sfinţenia vieţii, a fost lăudată în toată împărăţia chiar în timpul vieţii. Ea a fost cu adevărat o pildă de înţelepciune pentru toate timpurile.

This entry was posted in Sfinţi căsătoriţi. Bookmark the permalink.

14 Responses to Sfânta Sofia

  1. Iulia says:

    Buna ziua,

    As dori sa stiu daca exista Acatist al Sfintei Sofia.
    Multumesc,
    Numai de bine,
    Iulia

  2. victoria says:

    Hristo s a inviat! Si eu as dori sa aflu daca este un acest acatist daca nu poate va alcatui cineva luminat de Dumnezeu.

  3. DOAMNE AJUTA!
    ASHI DORI SHI EU AC. SF. MC . SOOFIA .
    MIE I-MI AJUTA F.F MULT CAND MA ROG LA SF. SOFIA .
    AMIN ORASHUL MEU , CHIAR APROAPE DE LOCUINTZA MEA , LOCUL UNDE A FOST DEMOLATA , ABUZIV , IN 1953, BISERICA SF. SOFIA .
    ESTE FACUT CA UN MONUMENT , SHI O CANDELA CARE SE
    APRINDE NOPTEA.
    PE 17 SEP . MARG SHI LASA LUMANARI MARI , SHI MA ROG …
    MIE MI-A AJUTA MEREU ..
    ( AM FOSTA MEA PROFESOARA DE NATURALE SHI DIRIGINTA , CARE ARE ACUMA 96 AN I , O CHEAM SOFIA , SHI ESTE VADUVA , NU A AVUT COPIII , DAR A CRESCUT STRANEPOTZI DEA SOTZLUI EI).
    DOAMNE AJUTA

  4. DOAMNE AJUTA!
    ASHI DORI SHI EU AC. SF. MC . SOOFIA .
    MIE I-MI AJUTA F.F MULT CAND MA ROG LA SF. SOFIA .
    AMIN ORASHUL MEU , CHIAR APROAPE DE LOCUINTZA MEA , LOCUL UNDE A FOST DEMOLATA , ABUZIV , IN 1953, BISERICA SF. SOFIA .
    ESTE FACUT CA UN MONUMENT , SHI O CANDELA CARE SE
    APRINDE NOPTEA.
    PE 17 SEP . MARG SHI LASA LUMANARI MARI , SHI MA ROG …
    MIE MI-A AJUTA MEREU ..

    DOAMNE AJUTA

  5. Liuba says:

    Doamne ajută!
    Am căutat şi eu de ceva vreme acatistul Sfintei muceniţe Sofia cu cele trei fiice ale sale, numele celei mai mici purtîndu-l şi eu (Liuba = Agapis). În limba rusă liubovi înseamnă dragoste.
    Nu am găsit deocamdată, însă pot să mă împărtăşesc cu gîndul pe care mi l-a dat Dumnezeu.
    Am cerut de la părintele duhovnic Mineiul pe luna spetembrie şi exact acum (nimic întîmplător în viaţa noiastră, a creştinilor, nu poate fi!) culeg stihirile, precum şi Canonul sfintelor care se citesc la Utrenie în ziua de pomenire a sfintelor. Imediat cum închei, cu plăcere şi cu dragoste vă voi împărtăşi şi vouă.
    Cu drag, Liuba

  6. Nico says:

    Buna ziua,

    As dori sa stiu daca exista o rugaciune sau un acatist al sfintei Sofia.
    Daca exista va rog sa mi-l trimiteti si mie.
    Va multumesc!

  7. Nico says:

    Buna ziua,

    As dori o rugaciune sau acatistul sfintei Sofia.
    Daca exista va rog sa mi-l trimiteti si mie.
    Va multumesc!

  8. Irina says:

    Am eu acatistul Sf. Mc. Sofia si a fiicelor ei. Care il vreti dati-mi un mesaj pe adresa_email @ ymail.com

  9. Tanase nazarica says:

    Va multumesc mult . o sa am o nepotica a carei nume o sa fie Sofia. ma bucur mult ca am gasit acatistul Sf. Sofia si a celor trei fiice. as dori sa gasesc si icoana. Va rog mult, daca stie cineva unde o pot gasi v-as ramane recunoscatoare. mi-ar placea sa o aiba in xcamera cand vine acasa.
    va multumesc anticipat. Doamne ajuta.
    n
    18/11/2011azarica

  10. Airimitoaie Elena says:

    Va rog sa-mi trimiteti Acatistul SFINTEI SOFIA deoarece calculatorul meu nu deschide pagina de la adresa data mai sus.
    Mi-as dori din tot sufletul sa-l citesc, chiar sa-l pot cumpara , fiindca acest nume il are mama mea, in prezent decedata, iar dupa trei ani de la deces (1noiembrie), pe 2 noiembrie 2011, ne-a adus DUMNEZEU pe lume o nepotica, SOFIA, un lucru nemaipomenit de frumos!

    Cu multumiri ,
    ELENA

  11. Airimitoaie Elena says:

    M-a luminat BUNUL DUMNEZEU si am gasit Acatistul SFINTEI SOFIA

  12. Bogdan says:

    am tot descarcat de pe net tot felul de acatiste, le-as pune aici pe site sa le puteti lua pe toate, dar nu stiu cum.
    oricum, cine vrea un acatist anume sa-mi dea mail.

  13. admin says:

    faceti un document word cu acatistele, si cuprinsul
    trimiteti mi mail pe voscreasna @ gmail.com
    si incarc pe scribd.com si aici

Lasă un răspuns

