Fericirea este întemeiată pe frica de Dumnezeu

Din „Sfaturi pentru familia crestina”
Sfantul Ambrozie de la Optina

Te felicit cu ocazia căsătoriei lui N. … Soţilor le doresc din inimă unire şi pace în căsătorie, iar ţie mângâiere din partea ascultării lor bune, precum şi cinste şi respect cuvenit părinţilor din partea copiilor întelepţi şi ascultători.

 

Totuşi toţi trei trebuie să vă amintiţi mereu şi să nu uitaţi, ca doar atunci viaţa voastră va decurge în pace şi fericire, când nu vom uita de noi si nu vom uita de Dumnezeu Creatorul nostru şi Mântuitorul şi Dătătorul bunătăţilor vremelnice şi veşnice. A nu-L uita însă pe El înseamnă să ne străduim să vieţuim conform poruncilor lui Dumenezeieşti şi de viaţă dătătoare, iar în cazul încălcării lor, din cauza neputinţelor noastre să ne căim cu sinceritate şi să ne îngrijim imediat pentru îndreptarea greşelilor noastre şi a abaterilor de la poruncile lui Dumnezeu.

Atotbunul Dumnezeu să vă întărească pe calea Sa mântuitoare! 

Acest articol a fost publicat în Căsătorie, Dumnezeu, Fericire, Sf.Ambrozie Optina. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Fericirea este întemeiată pe frica de Dumnezeu

  1. Pingback: Război întru Cuvânt » Sf. Ambrozie de la Optina - Staretul mangaierii

  2. Pingback: Război întru Cuvânt » Sfantul Ambrozie de la Optina – Staretul mangaierii

  3. oamaM zice:

    Pe Dumnezeu ar trebui sa-L iubim, mai degraba, decat sa ne fie frica de El. Dar, bineinteles ca frica este mai inainte de iubire. Daca-L iubea pe Dumnezeu, primul cuplu, Adam si Eva, n-ar fi gresit. Dupa ce au savarsit pacatul neascultarii, au simtit frica si s-au ascuns. Inainte de a gusta din pomul cunoasterii nu deosebeau binele de rau, nici frica de iubire. Deci, cam ambigua diferenta intre aceste doua simtaminte, cand e vorba sa le aratam fata de Dumnezeu!…

  4. Frica de fiinte supranaturale nedemonstrabile nu constituie fundatie pentru moralitate, indiferent ca este vorba de Zeus, Odin, Allah, Zana Maseulta sau Marry Poppins. Contrar credințelor teiștilor, dumnezeul și religia lor nu sunt necesare pentru moralitate. Cruciadele si Inchiziția sunt exemple de acte imorale comise “în numele Domnului” ce demonstrează că nu exită decât o conexiune cel mult incidentală între moralitate și religie. Dacă vă uitați la tipul de moralitate acceptată printre oamenii ce trăiesc în secolul 21, nu mai credem în sclavie, credem în egalitatea femeii, credem în a fi înțelegători, suntem blânzi cu animalele șamd. Acestea sunt toate noțiuni care sunt în întregime recente. Au o bază foarte mică în scriptura biblică sau cea coranică, fiind noțiuni care s-au dezvoltat de-a lungul istoriei prin ajungerea la un consens de opinie, raționament, discuție obiectivă, argumentare, teorie legală, filozofie, politică și morală.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s