Sfânta Xenia din Petersburg

ib2210.jpg

Din „Căsătoria , cale spre sfinţenie”
Ed. Sophia 2001


24 Ianuarie
Rusia, sec. XVIII

Xenia Grigorievna s-a nǎscut pe la 1730 într-o familie bunǎ, probabil din mica boierime. S-a mǎritat pe la vârsta de douǎzeci de ani. Ea şi soţul ei, un capelmaistru imperial pe nume Col. Andrei Teodorovici, s-au bucurat câţiva ani de cǎsnicie laolaltǎ, trǎind îndestulaţi şi fericiţi, având o viaţǎ lipsitǎ de griji în oraşul – capitalǎ al Rusiei, Sankt Petersburg.

Apoi, într-o noapte, la o beţie, soţul Xeniei, tânǎr şi deplin sǎnǎtos, a murit pe neaşteptate. Întreaga ei lume s-a prǎbuşit. Nu numai cǎ fusese lipsitǎ aşa de neaşteptat de iubitul ei soţ, dar exista primejdia ca el sǎ fi murit fǎrǎ a se cǎi de pǎcatele lui. Cǎci tânǎra pereche fusese mai curând lumeaţǎ, neîngrijindu-se în chip deosebit de sfintele taine ale Mǎrturisirii şi Împǎrtǎşaniei.

Spre uimirea prietenilor şi a rudelor, Xenia a început a-şi da toate bunurile. Banii şi lucrurile personale le-a dat sǎracilor, iar casa a lǎsat-o unei prietene apropiate, Paraschiva Antonova.

Rudele au hotǎrât cǎ, desigur, şi-a ieşit din minţi din pricina şocului pierderii soţului. Ei s-au adresat epitropilor în grija cǎrora fusese lǎsatǎ, spre a cerceta dacǎ Xenia era în stare sǎ dispunǎ de averea ei în mod conştient. Epitropii au chemat-o şi au aflat-o cu totul întreagǎ la minte, având tot dreptul sǎ facǎ ce voia cu averea ei.

Apoi Viaţa ei spune : „Dându-şi seama cǎ nu poate fi adevǎratǎ fericire pe pǎmânt, şi cǎ averile lumeşti sunt doar piedici în calea dobândirii adevǎratei fericiri în Dumnezeu, scǎpând de acele piedici, Xenia a dispǎrut dintr-o datǎ din Petersburg vreme de opt ani. Se spune cǎ în aceşti ani a trǎit la o sihǎstrie, într-o obşte de sfinte nevoitoare, învǎţând despre rugǎciune şi viaţa duhovniceascǎ de la un stareţ.”

Apoi s-a întors la Petersburg, spre a-şi începe lungul pelerinaj spre împǎrǎţia cerurilor, umblând pe strǎzile din partea sǎracǎ a oraşului, cartierul Storona, şi dormind pe câmp, sub cerul liber. Se îmbrǎca într-una din vechile uniforme ale soţului ei, şi de atunci înainte şi-a luat numele lui, Andrei Teodorovici, refuzând sǎ mai rǎspundǎ la numele de Xenia. „Era ca şi cum, prin adânca dǎruire faţǎ de soţul ei, ar fi nǎdǎjduit sǎ ia cumva asupra ei povara pǎcatelor lui nepocǎite, şi a nefericitei sale morţi fǎrǎ Sfintele Taine” Astfel, în acea vreme, ea a fost chematǎ la neobişnuitul rol de nebunǎ întru Hristos – una dintre cele mai grele nevoinţe duhovniceşti, destinatǎ doar celor înaintaţi duhovniceşte şi care au o chemare aparte.

A trǎit astfel treizeci şi şapte de ani. Viaţa ei spune: „Fericita era oricând gata sǎ ajute pe orişicine în orice chip cu putinţǎ. În timpul zilei rǎtǎcea pe strǎzi, chipul ei rǎsfrângând, prin strǎlucirea caldǎ şi prietenoasǎ, duhul sǎu lǎuntric de blândeţe, smerenie şi bunǎtate. Noaptea, în orice anotimp, se ducea pe câmp şi începea a vorbi cu Însuşi Dumnezeu”.

Cinstindu-i deplina dǎruire cǎtre El, Dumnezeu i-a dat darul înainte – vederii, cu care ajuta pe mulţi dintre locuitorii din Storona. Şi era cu adevǎrat o minune felul cum a supravieţuit atâtea ierni, trǎind în acest chip sub cerul liber.

Îi plǎcea în chip deosebit Cimitirul Smolensk, lucru ce se vede din urmǎtoarea întâmplare. „Cândva, în 1794, spre sfârşitul lungii vieţi a Xeniei, se zidea o nouǎ bisericǎ în Cimitirul Smolensk. Lucrǎtorii au început a observa cǎ în timpul nopţii cineva cǎra grǎmezi de cǎrǎmidǎ în vârful clǎdirii, acolo unde era nevoie de ele. Lucrǎtorii au fost uimiţi de aceasta şi au hotǎrât sǎ afle cine putea fi acest neobosit muncitor. Punând un om de veghe, au putut afla cǎ era roaba lui Dumnezeu, Xenia”.

În sfârşit, aceastǎ deosebitǎ pelerinǎ a lui Dumnezeu pe pǎmânt a plecat spre sǎlaşul ceresc prin anul 1800. Smerenia şi neabǎtuta credincioşie faţǎ de soţul ei se vǎd în înscrisul de pe piatra mormântului sǎu din cimitirul Smolensk: „În Numele Tatǎlui, al Fiului şi al Sfântului Duh. Aici zace trupul roabei lui Dumnezeu Xenia Grigorievna, soţia capelmaistrului imperial Col. Andrei Teodorovici Petrov. Vǎduvǎ la vârsta de 26 de ani, pelerinǎ 45 de ani, ea a trǎit cu totul 71 de ani. Era cunoscutǎ sub numele de Andrei Teodorovici. Oricine m-a cunoscut, sǎ se roage pentru sufletul meu, ca şi al sǎu sǎ se mântuiascǎ. Amin”

Fericita Xenia nu înceteazǎ sǎ-i ajute pe cei ce îi cer rugǎciunea. Nenumǎrate minuni au fost puse pe seama mijlocirii sale înaintea scaunului lui Dumnezeu.

This entry was posted in Sfinţi căsătoriţi. Bookmark the permalink.

35 Responses to Sfânta Xenia din Petersburg

  1. Emilia says:

    Roaga-te pentru noi pacatosii mare fi fericita Xenia !!!

  2. palmos vasile says:

    Sfanta Cuv. Xenia goaga-te pentru noi. Eu acum citesc cartea Noi minuni ale Sfintei Xenia di sankt-petersburg este foarte folositoare pentru toata lumea.

  3. MARIUS LIVIU says:

    Am comandat si eu cartea si astept sa vina. Totodata caut sa trimit impreuna cu sotia mea o scrisoare, un pomelnic la biserica unde este inmormantata si pomenita pururi sfanta noastra XENIA. Multumim pe aceasta cale fratilor din Moldova care pe site-ul Logos au dat toate amanuntele si adresa sfintei. PENTRU RUGACIUNILE SFINTEI XENIA DOAMNE MILUIESTE-NE SI NE MANTUIESTE SI PE NOI!

  4. LUCA OXANA GRIGORE says:

    Sf.Xenia as vrea sa citesc cartea “NOI MINUNI ALE SFINTEI XENIA”te multumesc pentru rugaciunele tale,pentru bunatatea ta in suflet care se simte mereu,ROAGA-TE PENTRU NOI PACATOSII,LUMINEAZA-LE GINDURILE,INIMA,SCOATE RAUTATEA DIN SUFLETELE OAMENILOR SI ATUNCI CRED CA VA FI PACE PE PAMINT!!!DOAMNE MILUIESTE-NE,IN NUMELE TATALUI SI A FIULUI SI A SFINTULUI DUH AMIN…

  5. marius says:

    poate se va milostivi si de noi caci avem nevoie adica eu unul am

  6. Petronela says:

    Va rog din suflet, daca aveti adresa la cae pot sa trimit si eu o scrisoare, un pomelnic la biserica unde este inmormantata si pomenita pururi sfanta noastra XENIA. Va multumesc si Doamne Ajuta!

  7. oana says:

    Adresa bisericii in cinstea “Icoanei Maicii Domnului din Smolensk” din Cimitirul Smolensk:

    РОССИЙСКАЯ ФЕДЕРАЦИЯ
    199048
    г. Санкт-Петербург
    ул. Камская, 24
    Церковь Смоленской иконы Божией Матери
    прот. Виктору Московскому

    sau:

    Viktor Moskovskij
    the Church of “Smolenskoj ikony Bozhiej Materi”
    Kamskaja Street 24
    Sankt Petersburg
    RUSSIAN FEDERATION

  8. melania says:

    Multumim din suflet pentru adresa. Si eu am cautat-o si am gasit-o, insa a ta e mai completa. Dumnezeu si Sfanta Xenia sa ne aiba in paza pe toti!

  9. Pingback: Xenia

  10. tavi says:

    ma- m rugat candam fost bolnav de meningita si ma ajutat la fel ca si bunica a fost la aeroport si i-a furat gianta un hat sarugat la sfanta xenia si sfanta xenia i-a spus sa se duca unde i sa furat geanta si antradvar a gasit gianta cu toti bani

  11. Iwinnow says:

    Sfanta Xenia are putere mare o binecuvantez laud si ii Multumesc !dupa ce i-am citit acat.am vandut un teren pe care incercasem sa-l vand 3 ani si nu reusisem!SFANTA mi-a trimis cumparatorii din Grecia dupa 7 zile de rugacine!m-am rugat Ei Sf Nicolae Sf Modest si Sf Mina!dupa minune am dat slujba de pomenire pt. Toti Sf

  12. gheorghiu manuela says:

    Sfintei Xenia, sfanta mea iubita ,ii datorez tot ce am .
    eram in liceu ,in clasa a 11 cand profa de religie ne-a zis ca daca vrem sa ne casatorim atunci sa citim acatistul Sf. Xenia.auzind asta , am inceput sa caut acatistul si gasindu-l il citeam in fiecare zi , chiar si de 2 ori iar intr-o noaptea , am visat-o pe sfanta . In vis , aceasta s-a ridicat din mormantul ei si mi-a zis:”manuela , nu mai plange ca ai sa intalnesti baiatul pe care il doresti’(eu ma rugam ca un baiat din clasele primare sa ma iubeasca , eu fiind innebunita dupa el).dupa un timp scurt ne-am reintalnit, si dupa o prietenie de 7 ani ne-am casatorit si acum avem 2 copii frumosi , Mihail si Xenia .Intotdeauna am zis ca daca voi avea o fetita , aceasta va purta numelei sfintei.
    Sfanta aceasta ma ajuta neincetat , indiferent de problema si nu exagerez cand zic ca face mereu minuni in viata mea O simt mereu alaturi de mine si ma rog neinncetat ei .

  13. ana says:

    unde pot gasi Acatistul Sfintei Xenia??

  14. tania says:

    Sf. Xenia este o mare sfanta ,rugati-va din suflet si ve-ti vedea ca va ajuta, caci asa am facut si eu.Nu am descoperit-o de mult dar va pot spune ca este foarte buna.Maine daca ma ajuta bunul Dumnezeu ma duc la sf biserica sa-i fac o pomenirere pt ajutor.Fie ca Sf. Xenia sa va binecuvanteze pe toti cei care o iubiti.Sf Xenia roaga-te lui Hristos Dumnezeu pt noi pacatosi .AMIN.

  15. Daniela says:

    @ Ana, poate vine cam tarziu acest raspuns. Acatistul Sfintei Xenia se gaseste cel mai usor in cartile despre viata Sfintei, carti nelipsite in librariile ce au si un stand de carte bisericeasca. De asemenea vreau sa completez cele mai sus amintite cu privire la minunile Sfintei Xenia, si pe mine m-a ajutat si ma ajuta mereu, e mereu cu mine. M-a ajutat in examene grele, in boli , in impacarea intre soti – mult ajuta la sporirea in dragoste si impacare intre soti. Sunt multe minunile ei si ale Sf. Nectarie din Eghina si ale multor sfinti incat am si uitat numarul lor, mici si mari minuni, pe toate le-am simtit si multumesc lui Dumnezeu si Maicii Domnului pentru mijlocirea sfintilor. Sa rugam ca in continuare sa ne ajute Sfanta Xenia.

  16. adytza says:

    Unde putem gasi o icoana cu Sf Xenia?????????

  17. adytza says:

    Dar un acatist cu Sf Xenia??????????????????????

  18. Anca says:

    Aditza, am copiat eu Acatistul Sfintei Xenia, ti-l pot trimite prin mail. Adresa mea e ancasav@yahoo.fr

  19. Arabela says:

    Parintii de la man frasinei mi-au recomandat sa ma rog Sf Xenia, recunosc ca nu auzisem de ea pana acum ,am mare mare nevoie de ajutor pentru vanzarea unui apartament caci de vanzarea lui depind foarte multe lucruri in viata mea.Va rog pe cei ca v-ati rugat la SF XENIA spuneti-mi cum v-ati rugat ? Eu poate nu stiu sa ma rog la ea si daia nu-mi da ajutor .Cumm sa-i cer ajutorul? sau mai degraba cum faceti slujba la biserica pentru ea .II spuneti preotului ?

  20. LILIANA says:

    MA rog la Sfanta Xenia,pt casatoria lui Alexandru cu Liliana.

  21. ARISTITA says:

    MA ROG SF,XENIA ,CARE FIICA MEA ANCA A PICTAT-O ATIT DE FRUMOS SI O PASTREZ IN CAMERA MEA,SA -I PICTEZE SI IN SUFLETUL FICEI MELE CHIPUL MINTUITORULUI IISUS HRISTOS SI MAICII DOMNULUI,SI SA O AJUTI SF.XENIA SA SE INTOARCA LA DREAPTA CREDINTA,SI SA SE CASATOREASCA CRESTIN ORTODOX CI SOTUL EI,CARE SINT CUNUNATI NUMAI CIVIL,IAR EL ESTE INDIAN,AU UN COPILAS DE NUMAI 7 LUNI SI INCA NU ESTE BOTEZAT.TE ROG SF.XENIA AJUTA-MA.ROAGA-TE BUNULUI DUMNEZEU PTR NOI.SE ROAGA O MAMA INDURERATA SI BUNICA.

  22. ARISTITA says:

    MA ROG ,LA SF.XENIA CA SA-L INTOARCA PE SOTUL MEU ANTONIO LA DREAPTA CREDINTA,SA SE SPOVEDEASCA CURAT IN FATA LUI DUMNEZEU

  23. nico says:

    cei care ati trimis scrisoare la sf. Xenia, cum ati pus banii pentru pomenire?Scrisoarea s-o duce ea cum s-o duce, dar cum ajung banii?ca trebuie pusi si ei, nu?
    Eu trimit pe adresa in lb. engleza, are ceva? oare ajunge?Va rog din suflet sa-mi zica cineva cum sa procedez, ca am MARE nevoie de ajutorul sfintei!!!

  24. florin says:

    Doamne ajuta!

    Eu am trimis pe adresa data mai sus, in Sankt Petersburg, in plic, un pomelnic si 5 euro. Dupa cateva saptamani am primit raspuns din Rusia, inclusiv o petala inmuiata in ulei sfintit de la capela Sfintei Xenia.

  25. Cristina says:

    Doamne ajuta!

    Eu am cunoscut-o pe Sfanta Xenia acum un an, cand am cumparat mult dorita carte cu viata Sfintei. Mi-a intrat la suflet imediat cum am citit primele pagini, iar de atunci este nelipsita din rugaciunile mele. M-am rugat Sfintei pentru un necaz al familiei. Avem un apartament pe care cu ajutorul Sfantului Mina l-am inchiriat de-a lungul timpului pentru a avea de unde trai. In ultima vreme insa nu am mai avut oferte de inchiriat, iar cand erau, mama si bunica mea nu se intelegeau asupra inchirierii. M-am rugat mult sa gasim pe o persoana buna care sa le impace pe amandoua si sa nu mai fie scandaluri in casa, iar Sfanta ne-a ajutat. Ne-a adus o studenta, care a multumit si pe mama si pe bunica astfel incat sa nu mai fie certuri din acest motiv. Eu sunt plecata la studii, iar acesti bani sunt pentru a-mi duce eu la bun sfarsit studiile.
    Rugati-va mult Sfintei Xenia, va ajuta mereu! Eu o iubesc enorm. Mi-as dori din tot sufletul sa ajung la mormantul Sfintei, poate intr-o zi cu ajutorul Bunului Dumnezeu!

  26. viorel says:

    Doamne – ajuta la toata lumea!!Pentru cei ce au trimis pomelnice, le-ati scris in alfabetul chiliric? Astept raspuns.. Multumesc anticipat..:)

  27. mihaela says:

    Buna ziua !

    Puteti sa-mi spuneti pomelnicele se trimit prin posta sa se pot trimite si pe e-mail ?

    Va multumesc !

  28. Petronela says:

    Buna seara!
    Ma adresez persoanelor care au trimis scrisoare la Sf. Xenia, va rog sa-mi spuneti, pomelnicul l-ati scris in limba rusa? Banii cum i-ati trimis? Ati primit vreo comfirmare precum ca a ajuns plicul? Am mare nevoie de ajutorul Sfintei si sper sa reusesc . Sa ne ajute Sf. Xenia celor ce ne rugam ei !
    La Manastirea Frasinei, a trimis cineva pomelnic si bani? Ce adresa are manastirea? Cum ati procedat cu banii?
    Multumesc frumos pentru raspuns, D-zeu sa ne binecuvanteze !

  29. PALAMARU RAMONA DANIELA says:

    PENTRU MANASTIREA FRASINEI ,EU AM PUS BANI IN PLI SI APOI ITI VINE CONFIRMARE DACATRIMITI SCRISOAREA RECOMANDAT.DOAMNE AJUTA!

  30. PALAMARU RAMONA DANIELA says:

    iata si adresa: STARET NEONIL STEFAN,M-REA FRASINEI,COM.MUEREASCA,JUD.VALCEA,COD 247411,IAR BANII II TRIMITETI PRIN MANDAT POSTAL,AM VAZUT ACUM PE NET INFORMATIA.AM TRIMIS SI EU ACOLO O PERIOADA.

  31. Daria says:

    Icoana cu Sfanta Xenia veti gasi si in magazinul online http://www.candelacriscom.bizoo.ro Sectiunea Icoane cu rama si sticla. Aceasta este aurita, are o rama ondulata, dimensiunea este de 28×23 cm, aureola este inconjurata de pietre iar in coltul din stanga al icoanei este o bucata de tamaie incadrata.

    Tot la Magazinul Candela veti gasi si acatistul Sfintei si carti despre viata si minunile savarstite de Sfanta Xenia.

    “Bucură-te, sfântă Xenia, rugătoare pururea bineprimită pentru sufletele noastre!”

    Doamne Ajuta!

  32. Maria says:

    Tania,La ce biserica se poate face pomenire pt Sfanta Xenia in afara de cea de la Smolensk,am spus pr nostru si a spus ca nu face .

  33. victoria says:

    Doamne ajuta.va rog din suflet,imi puteti trimite si mie putin ulei de la Sfanta Xenia si o petala?adresa mea de mail este popavictoriacelesta@yahoo.com Doamne ajuta.

  34. Copilul says:

    In localitatea Comana din judetul Giurgiu, exista o mica biserica din lemn cu hramul Sfintei Xenia. Adaposteste o minunata icoana a Cuvioasei, de dimensiuni mari, in fata careia sta aprinsa o candela ce contine untdelemn de la mormantul Sfintei din Petersburg.

  35. C.A. says:

    Crede-ti si rugati-va !! pentru ca, chiar ajuta !!

Lasă un răspuns

