Oficialităţile suedeze declară că educaţia sexuală a luat-o pe un drum greşit

MANUAL DE IUBIRE-Firea dragostei
Părintele Filothei Faros
Editura Egumenita

Pericolele modului de educaţie sexuală
propus spre instituţionalizare în ziua de astăzi
Deşi dobândirea anumitor cunoştinţe legate de funcţia de procreare pare folositoare şi chiar necesară pentru abordarea problemelor specifice ce ţin de vieţuirea în doi, totuşi perspectiva propusă de anumite instituţii este „raţionalistă” (mecanicistă) şi foarte impersonală, concentrându-se în exclusivitate pe partea practică şi organică, statornicind o înţelegere masculin-sexualizată asupra dragostei şi devenind cauza simptomelor pe care tocmai urmăreşte să le analizeze şi să le vindece.

Educaţia sexuală, aşa cum se desfăşoară în Apus, urmăreşte modul în care cineva poate avea relaţii sexuale  evitând primejdia unei sarcini, a bolilor venerice etc.
Prin acest tip de educaţie se exercită însă o presiune mentală asupra adolescentului de a-şi impropria un anumit tip de atitudine masculin-provocatoare care, din punct de vedere al interiorităţii sale, înseamnă stimularea imaginaţiei şi a excitabilităţii, iar din punct de vedere exterior trebuie să confirme impresia dominantă ce ţine de o anumită aşteptare socială. Pe de altă parte, trebuie ţinut cont de faptul că maturizarea sufletească, trupească, prin urmare, şi cea erotică, a adolescenţilor nu este uniformă sau simultană la toţi, ceea ce face ca promovarea unei educaţii sexuale impersonale să impună inevitabil o nivelare traumatizantă într-o zonă atât de personală a experienţei umane. Mai mult decât atât, experienţa acelor ţări care au instituit de multă vreme o astfel de educaţie sexuală nu este în general încurajatoare. În ţările scandinave –  spre exemplu, Suedia, unde apare cel mai mare procent de boli venerice din Europa, având pe deasupra şi o creştere a numărului sarcinilor la fetele de 12 şi 13 ani –, oficialităţile declară că educaţia sexuală a luat-o pe un drum greşit.

Francezii, la rândul lor, declară eşuat cursul de îndrumare sexuală din ţara lor, principala cauză a nereuşitei atribuind-o faptului că educaţia sexuală ar fi fost făcută de persoane incompetente. Cu referire la acest subiect, O. Papanutzos declara cândva: „Nu este lucru uşor să vorbeşti copiilor despre pericolele de genul acesta (sexuale), căci poţi să-i sperii, să-i umpli de dezgust, sau – ceea ce e mai rău – să-i faci să devină neruşinaţi”.

Dar, cel mai mare pericol pe care-l poate provoca „raţionala” şi impersonala educaţie sexuală, axată pe câştigarea unor cunoştinţe pur tehnice specifice dragostei, este subminarea disponibilităţii tânărului de a-l întâlni la modul real pe celălalt, paralizându-i creşterea şi împlinirea sufletească – îndepărtându-l de ceea ce este cu adevărat esenţial –, conducându-l astfel la izolare, la tristeţe şi la tot felul de stări şi situaţii care pot merge până la sinucidere, şi pe care statisticile, bineînţeles, nu le pun în legătură cu acest tip de educaţie.

Acest articol a fost publicat în Educaţie, Manual de iubire, Sexualitate. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Oficialităţile suedeze declară că educaţia sexuală a luat-o pe un drum greşit

  1. Dana zice:

    Aşa este. Corect ar fi o campanie cu „EFECTELE NEGATIVE ALE SEXUALITATII LIBERTINE”mai ales în rândul tinerilor. Nicidecum campanie cu împărţirea prezervativelor care va fi înţeleasă greşit de către tineri ca o încurajare spre viaţa sexuală.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s