Ziua cursei/Race day – Nu multa lume isi vede planurile, mai ales cele care implica perseverenta, puse in practica

Ziua cursei/Race day

Nu multa lume isi vede planurile, mai ales cele care implica perseverenta, puse in practica. George este insa un tip cerebral si incapatanat si azi tocmai e pe cale sa-si duca proiectul, a carui idee a incoltit de vreo 6 luni, si pentru care se antreneaza de vreo 4, la bun sfarsit. Aseara a inceput pregatirea cursei, primul pas fiind reunirea echipei la George acasa. Echipa, formata din Relu,  Florin si Bogdan -subsemnatul-  va asigura asistenta tehnica de orice fel.

_MG_0676b

Aseara a avut loc si sedinta tehnica obligatorie, in care s-au stabilit parametrii zilei de azi si obligatiile fiecaruia. S-au pus la punct si ultimile detalii care tineau de logistica, cum ar fi aplicarea autocolantelor pe masina, pregatirea echipamentului si bagajelor sau glumele pe seama zilei celei mai lungi ce avea sa urmeze. Apoi George si-a expus intr-un scurt video echipamentul, crezul si bineinteles sponsorul – Canah Shop. Iar in altul, ne-a aratata tuturor, scopul fiind evident educativ, cum isi pregateste el mancarea cea de toate zilele, inclusiv cea din ziua cursei.

Scenariul din al doilea  videoclip s-a repetat si azi dimineata, cand ne-a mai minunat o data cu un minunat shake energizant de care George este foarte mandru, ca de fiecare data cand il prezinta pe blog. Apoi micul dejun, incarcarea a tot calabalacul pe primitorul Focus visiniu al lui Relu si fuga la punctul de pornire – intrarea/iesirea, depinde in ce parte sunt indreptate rotile, din municipiul Tecuci. Un alt film scurt l-a imortalizat pe eroul nostru, echipat si gata de 24 de ore de distractie, inainte, in timpul si dupa startul cursei.

_MG_0683b_MG_0691 b

_MG_0702b

Si ne-am pus pe si la drum._MG_0726b_MG_0732b

Update 1

La ora 10.32 s-a finalizat cu succes primul segment de drum, Tecuci-Focsani, o distanta de 37 de km la finalul careia George are un avans de cinci minute fata de orarul prestabilit.

Un prim reper bifat cu succes. Asta in ciuda vantului, de care cel mai activ ciclist al planetei pe ziua de azi se plange de cand am iesit din orasul lui natal. Si are si motive, fenomenul asta meteorologic fiind unul din cele mai urate de catre ciclisti atunci cand bate din fata, cum este cazul acum; lesne de inteles de ce, practic trebuie depus un efort cu cel putin 25% mai mare.

Dar George isi pastreaza ritmul si mai ales optimismul. I-am facut alimentarea cu apa, sirop de curmale, banane si urmeaza prima masa mai consistenta, batoanele energizante si proteice.

_MG_0750b_MG_0739b_MG_0762b

Update 2

Si al doilea reper al cursei, Ramnicu Sarat a fost atins, tranzitat si depasit cu acte in regula. Cei 42 de kilometri ai segmentului de drum au fost parcursi de George in timpul stabilit, ba chiar – din nou – cu un avans, de data asta de 2 minute; ceasul indica ora 12.25 in momentul intrarii noastre in localitate. Lupta cu vantul a continuat pentru atletul nostru vegan si pe acesti 42 de kilometri, incurajarile noastre si injuraturile lui impreunandu-se pentru a trece cu bine hopul.

_MG_0770b

Dar pentru ca un necaz nu vine niciodata singur, a trebuit sa intampinam si ceva dificultati tehnice; incarcatorul auto pentru laptop si-a dat obstescul sfarsit la doar 5 minute de la prima utilizare, asa ca vreo 3 ore am ramas fara acces la internet. Nu-i nimic, recuperam acum._MG_0853b

Update 3

La Buzau, al treilea reper important al drumului nostru, am ajuns cu 15 minute mai devreme si, ceea ce e chiar mai important, fara omniprezentul, pana atunci, vant. Rotile, picioarele si mintea lui George functioneaza toate in parametri optimi.

_MG_0905b

Cei 37 de km au fost terminati la 13.49, cand l-am lasat pe George singur si noi ceilalti am mers la Mall. Nu va speriati, nu ca sa ne luam cate o shaworma, ci ca sa cautam un alt incarcator auto pentru laptop, ustensila fara de care am fi ramas deconectati de la realitate; realitatea virtuala.

_MG_0859b

Apoi a inceput cursa de urmarire a bicicletei; dupa vreo 20 de km ne intrebam daca nu cumva George a gresit drumul, dar in cele din urma i-am zarit tricoul alb, powered by plants, dupa o curba. In oprirea ce a urmat ciclistul nostru a beneficiat de realimentare, incurajari si inclusiv de un masaj in zona cervicala, care incepe sa se lase cu dureri.

_MG_0883b

Vestea buna – lipsa vantului- este urmata de una proasta – incep muntii.

Update 4

Cislau, primul reper aflat in zona muntoasa, s-a lasat si el ajuns , dar de data asta timpii au fost nu cu avans, ci cu intarziere; mai exact, 11 minute intarziere. Cei 48 km de la Buzau pana aici au fost dati uitarii la 16.2o.

_MG_0889b

Incep sa-si faca simtita prezenta disconforturile si durerile, deocamdata mai mici, de tot felul. Partea buna este ca peisajul este superb, partea prosta este ca am rau de masina. Dar ma consolez ca lui George ii e ceva mai rau. Desi mai are energie sa zambeasca, ca in fotografia cu sponsorul Canah Shop. Ca na, reclama e musai.

_MG_0922b

Update 5

Al doilea segemnt de drum prin munti, Cislau-Baraj Siriu s-a dovedit, cum era de asteptat si cel mai dificil. La localitatea de reper s-a ajuns cu 20 de minute intarziere, ora fiind 17.58.

_MG_0940b

Ca sa-l citez pe George, deja ne uitam la un Vegan Rider obosit. Semnele oboselii sunt din ce in ce mai evidente, urcusurile storcandu-l de energie. Crema de bazon, cunoscatorii stiu, isi face datoria. La fel si maseurul, cateva minute, apoi din nou la catarat.

_MG_0997b

Se pare ca a trecut ce e mai rau din prima jumatate de cursa. Pana la intorsura Buzaului mai e putin de catarat, apoi mai mult de coborat; George crede ca mai poate recupera ceva timp acolo.

_MG_0953b

Update 6

Intorsura Buzaului – Ora 19.42. Tot 20 de minute intarziere. Dar aici George a avut nevoie de o pauza ceva mai lunga, aproape 10 minute in care s-a mai pus pe – picioare era sa zic – pedale. Coborarea a fost ce-i drept mai usoara decat urcarea, dar nu suficient cat sa se recupereze timpul. Ciclistul nostru contempla deja sansele de a ajunge la Cluj la timp. Soarele nu mai arde, in schimb genunchii au inceput sa aiba nemultumiri. Dovada sta si compresa de deasupra unuia dintre ei, din fotografia urmatoare.

_MG_0984b

Urmatorul mare reper este Brasovul, pe care insa o sa-l ocolim, segmentul de drum terminandu-se la Feldioara, pana unde mai sunt 56 km. Isi fac aparitia si niste stropi de ploaie. Aduc ceva racoare, dar o ploaie mai serioasa ar fi – inca – un impediment serios in indeplinirea obiectivului cursei.

_MG_0974b

Update 7

La ora 21.00, jumatatea celor 24 de ore propuse, s-au parcurs 240 km, cu aproximativ 30 mai putin decat era in grafic.

_MG_0873b

Update 8

Si a venit si noaptea. Partea buna e ca e mai racoare, partea proasta e ca suntem in romania; si nu se vad gropile din asfalt. La Feldioara, capatul celui de-al 7-lea segment de drum, am ajuns la 22.30, cu o intarziere relativa de 41 de minute. O aversa de ploaie a necesitat pelerina (tot de ploaie), pentru o scurta durata insa. Am lasat in urma fulgerele si tunetele cand am facut dreapta in dreptul Brasovului.

_MG_1131b

La George se instaleaza sindromul ala de care ne-a spus de dimineata si am uitat cum se cheama, cica apare la toti atletii de anduranta: pe scurt, subiectul devine irascibil, nervos, antipatic. Ca sa-l mai motivam, i-am spus ca la Cluj il asteapta ca premiu surpriza doua blonde, la ora stabilita; nu prea a functionat. _MG_1132b

Acum ii vedem gambele in lumina farurilor; intr-adevar, plants can give power. Pe nenea cu mustata, cearcane, burta si tricou mulat fila care ne pune acum benzina nu cred ca-l putem convinge de asta totusi.

Update 9

O cifra rotunda, 300 km, este atinsa la ora 00.15, pe undeva prin niste serpentine.

_MG_1151b

George trage tare. E pe undeva pe la inceputul capatului puterilor. Dar nu mai are mult, doar vreo 250 km, vreo 4 ore de noapte si  mai multe dealuri, cu tot cu vai.

Update 10

Ora 04.10, Sighisoara.

“George, mai poti? Cum sa nu pot, nu ti-a zis Florin ce-am ce-am facut pe Mont Blanc?

Acu voiam sa-i spun.

Am urcat si-am coborat varful cu piciorul luxat, cum sa nu mai pot acum.

Asta voiam sa aud.”

_MG_1189b

_MG_1169b

Update 11

_MG_2056B

Si s-a facut dimineata. Soarele nu-l vedem inca, e ascuns de munti. Si ne apropiem de 400 km.

_MG_2061B

George pare sa fi trecut de punctul critic. Sprinteaza la urcare, accelereaza la coborare. Semnele sunt bune.

_MG_2074B

Update 12

Ora 06.05 – 400 km!

_MG_2080B

Update 13

Ora 7.3o, Targu Mures.

Gambele si gatul i-au intepenit, limba i se impleticeste in gura, ochii sticlosi, dar la glumele noastre de incurajare George mai gaseste resurse sa reactioneze. Momentan trece din nou printr-un punct critic. Am tranzitat orasul prin centru si s-a pierdut si aici destul timp.

_MG_0683bb

Acum este de la sine inteles ca orarul initial, cu ora 9.00 la Cluj nu mai poate fi respectat, dar important este sa ajungem. Lupta cu vantul din prima parte a drumului l-a epuizat prea tare pe George, care a intrat destul de obosit in munti, si acolo s-a intarziat mai mult.

Pe aceasta ultima parte de traseu mi se strange si mie inima cand mai vad cate un deal in fata, stiind prin ce trebuie sa treaca momentatn ciclistul nostru ca sa-l cucereasca._MG_2096b

Update 14

La ora 08.50 am ajuns la un alt reper important al cursei, si anume 445 km. Ceea ce inseamna ca suntem pe ultima suta. Tot de kilometri.

George are acum un partener pe doua roti. E-adevarat ca ceva mai groase, fiind de motocicleta. Asta il mai ajuta atat moral cat si aerodinamic, motocicleta lui Adrian tinandu-i trena.

_MG_1281bUpdate 15

500 Km ! Ora 10.40.

Si inca se pedaleaza. Din ce in ce mai greu, dar directia e sigura.

Bananele sunt singurele lucruri pe care George le mai accepta, si singurele care par sa-i dea ultimile farame de energie.

Drept incurajare, i-am mai citit si comentariile si incurjarile prietenilor, cunoscutilor sau celor interesati de deznodamant.

_MG_1213b

Update 16

La ultima oprire George ne-a spus, de vreo 3 ori, ca e -prea -obosit. De vorbit vorbea in reluare. L-am crezut, si m-am temut serios ca n-o sa aiba resurse sa duca cei 540 km pana la Cluj la bun sfarsit. Bratele aproape nu le mai poate misca, pe una\ul n-ul mai simte, a trebuit sa-i dam noi jos manusile. De mers nu se poate spune ca merge, mai degraba isi roteste corpul si reuseste sa-si duca un picior in fata, apoi celalalt. Dureri la gamba, genunchi, fesieri, maini, zona cervicala anchilozata.

Dar acum il vad sprintand la deal, in picioare, cu peste 30 km la ora. Nu stiu cum si de ce o face. De fapt de ce stiu. Si nu pot sa ma abtin de la a tipa cat pot la el – Hai George (cu multi de e).

Ps: Am trecut de Turda._MG_1205b

Acest articol a fost publicat în Căsătorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s