Căminul

DSC_0896
Din “Biografia unui destin misionar – Jurnalul parintelui Alexander Schmemann”
Editura Reintregirea
Alba-Iulia

Căminul

Îmi place acasă iar, când sunt plecat peste noapte, e ca şi cum aş muri – întoarcerea pare atât de departe! Gândul acasă mă bucură atât de mult! Toate casele cu oamenii trăind dincolo de ferestrele luminate îmi dau un sentiment de bucurie.

Mi-ar place să intru în fiecare dintre ele, să le simt unicitatea şi căldura. De fiecare dată când văd un bărbat sau o femeie îndreptându-se cu sacoşele pline spre casă, mă gândesc: merg spre casă, către viaţa adevărată, iar eu mă simt bine pentru că îmi par apropriaţi şi dragi.

Sunt intrigat: ce fac oamenii atunci când nu „fac” nimic, când doar trăiesc? în acel moment viaţa lor devine importantă, iar soarta le este determinată.

Fericirea orăşenilor simpli este adeseori dispreţuită de activiştii de toate felurile care nu înţeleg însemnătatea vieţii, care cred că viata este o acumulare de activităţi. Dumnezeu ne dă viaţa Sa, nu idei, doctrine sau reguli.

Acasă, viaţa în sine începe când toată activitatea s-a încheiat. Hristos nu avea o casă a Lui nu pentru că ar fi dispreţuit bucuriile simple – a avut şi El o copilărie, o familie, o casă – ci pentru că El se simţea acasă pretutindeni în lumea pe care Tatăl Său o făcuse „casă” omului. „Pace casei acesteia”.

Biserica este casa noastră şi casa lui Dumnezeu iar cea mai profundă experienţă a Bisericii este cea a unei case. Mereu aceeaşi şi, mai presus de toate, viaţa în sine -Liturghia, seara, dimineaţa, o sărbătoare – iar nu o activitate.

Acest articol a fost publicat în Comuniune, Familie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

