Sfântul Spiridon

sf-spiridon

Din „Căsătoria , cale  spre sfinţenie”
Ed. Sophia 2001

12 Decembrie
Cipru, sec. IV

    Sfântul Spiridon a fost un simplu păstor din insula Ciprului. Încă din tinereţe era foarte smerit şi se îngrijea îndeosebi de ajutorarea săracilor. S-a însurat cu o creştină şi a avut o fiică, numită Irina. Când soţia sa a murit, el a îndurat văduvia cu răbdare. Pentru bunătatea şi curăţia inimii a fost rânduit episcop al Trimitundei din Cipru. Însă noua sa stare nu l-a făcut să-şi schimbe felul vieţuirii sale smerite. A continuat să crească oi şi să-şi are pământul.

    Curăţia inimii sale şi viaţa sa de umil păstor-episcop se poate vedea din următoarea întâmplare, povestită de Sfântul Nicolae al Jicei:  „Nişte hoţi au intrat noaptea  pe izlazul lui Spiridon. După ce au luat câţi berbeci au vrut, au încercat să plece, însă o putere nevăzută îi ţintuia la pământ, nelăsându-i să plece. În zori, episcopul a venit la izlaz şi, văzând hoţii, i-a mustrat cu blândeţe şi le-a spus ca în viitor să caute să trăiască din munca lor, iar nu din furtişag. Apoi a luat un berbece şi l-a dat hoţilor, zicând: Luaţi-l ca osteneala şi privegherea nopţii să nu vă fie fără de folos. Şi i-a trimis cu pace”.

Sfântul Spiridon a luat parte la întâiul Sinod Ecumenic de la Niceea din 325. Acolo i-a uimit pe eretici cu înţelepciunea sa şi pe mulţi arieni i-a adus la dreapta credinţă în dumnezeirea lui Hristos.

Mineiul rusesc al Sfântului Dimitrie al Rostovului (28 octombrie) povesteşte că ţăranul şi neînvăţatul Episcop Spiridon a povestit pe scurt Evanghelia cu atâta putere lui Evloghie, un filozof păgân ce venise la sinod,  „încât filozoful a rămas tăcut, ca şi cum nu ar mai fi avut nimic de spus. El n-a mai putut grăit împotriva sfântului bărbat, în care se vădea o putere dumnezeiască, împlinindu-se cele spuse în Scripturi: Că nu este în cuvânt împărăţia lui Dumnezeu, ci întru putere” (1 Cor. 2,20).

La urmă a zis: „Cred că toate sunt cu adevărat aşa cum ai spus”. Atunci bătrânul a grăit: „Vino dar şi te alătură sfintei credinţe!” Iar filozoful întorcându-se către prietenii şi ucenicii săi, strigă: „Ascultaţi-mă! Până acum cei ce se luptau cu mine aduceau felurite temeiuri, iar împotriva acelor temeiuri eu aduceam alte temeiuri, şi cu iscusinţa mea în luptele ritoriceşti biruiam toate cele ce mi se înfăţişau. Însă când în locul temeiurilor din cunoaştere a început a purcede de pe buzele acestui părinte o putere anume, temeiurile au ajuns neputincioase împotriva ei, căci omul nu se poate împotrivi lui Dumnezeu.  De poate cineva să cugete la fel ca mine, atunci să creadă în Hristos şi să urmeze acestui părinte, prin buzele căruia însuşi Dumnezeu a vorbit”. Iar filozoful , primind credinţa creştină drept-slăvitoare, s-a bucurat că fusese biruit în lupta ritoricească de către sfânt, spre binele său”.

Sfântul Spiridon a ajuns mare făcător de minuni, prin nemărginita sa smerenie, credinţa curată şi harul dumnezeiesc. Prin rugăciunile sale, a adus ploaie la vreme de secetă, mai mulţi morţi a înviat, un râu şi-a schimbat curgerea şi de mai multe ori i s-au descoperit tainele inimii oamenilor. Odată, darul lui Spiridon de a vedea lucruri ce se întâmplau  la mare depărtare, ca şi cum ar fi fost lângă el, a ajutat la aducerea unui soţ păgân la credinţă, lucru pentru care credincioasa lui soţie stăruise îndelung la Dumnezeu şi la sfântul: „Astfel s-a mântuit un soţ necredincios prin soţia credincioasă (cf 1 Cor. 7,14), cum a zis Ap. Pavel. Tot el a tămăduit pe împăratul Constant de o boală fără leac, după ce i s-a arătat în vis.

În anul 348, la adânci bătrâneţi, Sfântul Spiridon a intrat întru odihna Domnului, după mulţi ani de credincioasă slujire a Bisericii. Moaştele sale făcătoare de minuni se păstrează în insula Corfu, unde au rămas nestricate până în ziua de azi.

Acest articol a fost publicat în Sfinţi căsătoriţi. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

41 de răspunsuri la Sfântul Spiridon

  1. FLORENTINA GRADINARIU zice:

    Multumim Bunului Dumnezeu pentru rabdarea si bunatatea ce o are pentru noi pacatosii

  2. lia pop zice:

    Cu credinta in Dumnezeu,cu rugaminti fierbinti si cu multa dragoste catre Sfantul Spiridon ,cred ca fica mea Andra va gasi un serviciu binecuvantat de bunul Dumnezeu.Amin.

  3. stefan aurelian zice:

    DOAMNE ISUSE HRISTOASE ,FIUL LUI DUMNEZEU MANTUIESTE-NE PE TOTI DE MUNCILE CELE VESNICE,SI IZBAVESTE-NE DE BLOII.FOAMETE .DE RAZBOAIE,CUTREMURE SI IMPARATIEI TALE, NE INVREDNICESTE PTR RUGACIUNILE PREACURATEI TALE MAICI,A INAINTE MERGATORUL SI PROROCUL IOAN .A INTELEPTILOR APOSTOLI .A SFINTEI TALE CRUCII,A TUTUROR SFINTILOR SI SFINTELOR.AMIN

  4. stefan aurelian zice:

    PTR RUGACIUNILE SFANTULUI SPIRIDON ,DOAMNE ISUSE HRISTOASE MILUESTE-NE SI NE MANTUIESTE PE NOI TOTI CA UN BUN SI IUBITOR DE OAMENI

  5. elena zice:

    Cu credinta in Dumnezeu,cu rugaminti fierbinti si cu multa dragoste catre Sfantul Spiridon ,multumesc din suflet pentru toate bunatatile si ma rog ajutane in clipele grele prin binecuvintarea de bunul Dumnezeu.Amin.

  6. Luminita zice:

    Sunt botezata in Catedrala Sf. Spiridon din Bucuresti. Harul si iubirea Sfantului le-am simtit de-alungul intregii mele vieti. Multumesc Domnului Iisus si sf. parinte Spiridon ca m-au salvat din momente grele si au infaptuit minuni in viata mea. Dumnezeu sa va binecuvanteze pe toti! Amin.

  7. cris zice:

    ce de rugaciuni frumoase…ar fi bine ca in fiecare zi D-zeu si sfintii Sai sa auda astfel de cuvinte de pe buzele noastre:)

  8. Violeta Constantinescu zice:

    Am incredere in Sfantul Spiridon. Maine duc fetitele acolo pentru spovedanie si imartasanie. E un loc sfant si sunt convinsa ca din racla, moastele Sfantului ne vegheaza si ne asculta rugaciunile.

  9. claus zice:

    Bucura-te, Sfinte Ierarhe Spiridoane, mare facatorule de minuni!

  10. claus zice:

    Bucura-te, Sfinte Ierarhe Spiridoane, mare facatorule de minuni!
    www,sfspiridon,ro

  11. Aparatorului credintei dreptmaritorilor, Cuviosului Parintelui nostru Spiridon, sa-i aducem din inima marturisiri multumitoare, toti care prin ale lui intelepte invataturi ne-am luminat cu credinta, si sa-i cantam: Bucura-te, Sfinte Ierarhe Spiridoane, mare facatorule de minuni!

  12. iza zice:

    Indrazniti si cereti ajutor Sf. Spiridon.Este cu adevarat grabdnic ajutator. Despre ac Sf. nu-mi vorbise nimeni,nu stiam ca exista.L-am descoperit intr-un moment de tristete,cd ,cu acatistierul in mana,ma gandeam pe cine sa mai chem in ajutor ,ca mijlocitor catre Dumnezeu. Ma gandeam sa fie un sf deja cunoscut,de aceea cd am deschis la acat sf. Spiridon,am fost cam dezamagita.Am incercat din nou.De trei ori la rand cu acelasi rezultat. Sf Spiridon parca ma intreba: Care-ti este durerea? Si atunci am inceput sa-i citesc acatistul(o data,de doua ori,de trei ori…) si in felul ac sa-l descoper pe sf ce avea sa-mi raspunda la rugaciune mai repede decat as fi sperat vreo data. Si acasta a fost doar inceputul minunilor pe care sf mi le-a daruit. Nu sunt vorbe mari. Sa nu ne temem sa spunem lucrurilor pe nume. Trebuie doar sa credem cu adevarat ca rugaciunea ne este ascultata. Sf Spiridon sa ne ajute pe toti si sa mijloceasca ruga ns catre Domnul.

  13. soricelu obosit zice:

    si pe mine m-a ajutat si ma ajuta sf spiridon. de cate ori am ocazia, merg la catedrala din bucuresti ca un mic semn de multumire si drept va spun, rugaciunea sincera, smerita si staruitoare, la vreme de deznadejde, e cea mai buna cale de a te face auzit. ce m-am bucurat cand am citit ca a fost prieten bun cu sf nicolae [pe care la intalnit la primul sinod ecumenic de la Niceea]. sfintii ‘lucreaza’ si intre ei si pe masura ce citesc despre ei, ma minunez. si pt ca simt minunile lor in viata mea, impartasesc cu voi asta. sa ne apropiem de ‘foc’, pt a simti ‘caldura’ lui. asa cum spunea sf nostru Arsenie Boca, drumul de la ‘minte’ la ‘inima’ e cel mai lung. adica ne tot educam, scoli, facultati, rationamente… si ne e greu sa mai ‘simtitm’ ceva, fara teoriile astea din carti… e greu sa ne mai rupem de ele…

  14. Mihaela zice:

    Asa este Sf.Spiridon si Sf.Nicolae sunt cei mai renumiti Sfinti focatori de minuni…si oameni buni nu cred ca exista pe pamant vre-un om care sa nu aiba nevoie de ajutor din partea Celui Preainalt…asa ca rugati-va neincetat chiar si cu cele mai mici rugaciuni dar spuse din suflet,decat sa faceti rugaciuni peste rugaciuni doar sa ziceti ca v-ati rugat.Chiar si parintele Cleopa a spus ca in fiecare moment al zilei chiar si cand se spala vasele,dar sa fiti cu gandul si cu sufletul catre Dumnezeu sa spuneti :Doamne,Isuse Hristoase,Fiul lui Dumnezeu,miluieste-ma pe mine pacatosul(a) si Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu miluiestene pe noi…

  15. felicia zice:

    slava tie sfinte spiridoane slava tie.

  16. Dr Ioana zice:

    Sfantul Spiridon mi-a vindecat copilul.
    Se nascuse cu imperforatie de canal lacrimo-nazal drept, boala din cauza careia ii siroiau lacrimile mai tot timpul pe obraz, se trezea cu ochiul lipit si il chinuiam sa-l curat…. Aceasta boala se rezolva spontan in primul an de viata la multi copii, insa daca nu se vindeca pana atunci, trebuie interventie chirurgicala (intai se face sondaj, sub anestezie generala, iar daca nu da rezultate, se reintervine pt a se implanta un tub de silicon, operatie care se face doar la Bucuresti, iar dupa o perioada trebuie reintervenit pt a se scoate tubul de silicon). Copilul avea cam 1 an si 3 luni cand am fost in insula Corfu si am trecut si pe la Sfantul, unde am primit pliculete cu bucatele din papucii Sfantului (papucii de matase ai Sfantului se tocesc (!!!) pe talpa si in fiecare an sunt schimbati in cadrul unei slujbe, iar cei uzati se taie in bucatele si se dau la credinciosi) si am cerut si ulei de la candela sa.
    Din cauza putinei credinte, am lasat lucrurile asa pana cu putin inainte de interventia chirurgicala programata. Atunci am luat o bucatica din papuc, am atins in repetate randuri ochiul bolnav si m-am rugat din tot sufletul. Copilul a luat si el pliculetul in mana si s-a atins cu el de cateva ori la ochi cu o seninatate si o gestica imposibil de redat in cuvinte.
    Urmarea este ca a fost vindecat. Lacrimile au incetat sa curga. L-am dus la oftalmolog, l-a pus la mai multe aparate si l-a declarat vindecat.
    Bucura-te Sfinte Ierarhe Spiridon, Mare facator de minuni!

  17. admin zice:

    Multumesc….tocmai citisem cateva randuri catre Sf Spiridon..si Dvs …ati scris minunea
    MULTUMESC

  18. Daniela zice:

    Bucura-te Sfinte Ierarhe Spiridon, Mare facator de minuni! chiar astazi am primit in dar din Grecia iconita cu Sfantul si tare mult ma bucur, sunt tare impresionata de minunile facute.Multumesc prietenei care mi-a daruit si celor care au scris aici.

  19. Vio zice:

    Multumesc sfinte ierarhe Spiridoane pentru minunile tale! Slava lui D-ZEU!

  20. roxana zice:

    sfinte sfinte Spiridon,iarta ne pe noi pacatosii ioan si elena si ajuta ne saavem bani mereu sa ne achitam rata la casa si sa ne gasim de munca te rog din inima te rog

  21. multumesc sf. spiridoane pentru minunile facute altora si pt- cele date noua astazi –––cu rugaciunile sf spiridon doamne isuse fiul lui dumnezeu miluestene pe noi toti –––bucurate sf spiridoane

  22. engel felicia zice:

    il rog din suflet sa ma ierte si pe mine nevrednica si sa il roage pe Bunul Dumnezeu sa ma ierte si pe sotul meu si sa ne binecuvinteze cei patru copilasi si sa ne ajute sa ne scapam de datorii

  23. George zice:

    Sfantule Ierarh Spiridon roaga-te lui Dumnezeu pentru noi pacatosii!

  24. RebeCCa zice:

    In noaptea de 14 spre 15 decembrie un fost angajat a furat masina firmei dupa ce cu cateva zile inainte furase dublura cheilor din agentie. Cei de la asigurari mi-au zis ca am pierdut CASCO pentru ca nu am ambele randuri de chei, politia parea neputincioasa, nu mai speram sa o gasesc. M-am rugat la catedrala Sfantului Spiridon din Bucuresti, am lasat un acatist, am plans la icoana Sfantului. Dupa 2 luni masina a fost gasit aproape de granita, intacta. M-am intors si am multumit Sfantului Spiridon dar si Sfantului Mina, sfantul pagubitilor. Pana si politistii care au gasit masina au spus ca a fost o Minune.

  25. admin zice:

    ce frumosss

    multumesc

  26. mina zice:

    M-au sensibilizat rugaciunile facute, minunile descrise!
    Recent L-am descoperit si eu pe Sf. Spiridon si cred ca alaturi de alti sfinti dragi (Sf. Nicolae, Sf. Mina, Sf. Nectarie, Sf. Ciprian, Parintele Arsenie Boca, …) imi va auzi rugaciunile.

  27. doina zice:

    CRED CA MI SE V-A INDEPLINI TOATE DORINTELE PRIN DUMNEZEU ,FARA EL NIMENI SI NIMIC NU REALIZAM…DUMNEZEU LE DA PUTERE SFINTILOR LA CARE NE RUGAM…SA NU UITAM NICI DE MAICA DOMNULUI EA ESTE GRABNIC AJUTATOARE….DUMNEZEU SA NE AJUTE!

  28. salvador zice:

    nu stiu cu ce sa incep
    dar atata spun ca la sf spovedanie am primit canon sa citesc acatistul sf ierarh spiridon
    nu sitiam nimik despre sfintia sa,dar am citic acatistul si chiar se potriveste pentru mine.
    Eu am fost un hot,desfranat,mincinos, si cate nu am facut
    Dar intro zii pe cand vedeam eu de la furat am,am fost prins si cu pistolul in ceafa ,nu mai aveam alceva de factu decat sa ma rog la mDumnezeu,si am spus asa,Doamne daca cu adevarat existi fa inasa fel si duma acasa langa copiii mei si nevasta measi eu promit acum aici in cesul acessa ca eu toata viata me nu mai fur.Si nu am mai furat
    si am continuat sa ma rog la dumnezeu zi de zii si mea dat dumnezeu tot ce am cerut,avere multa intelegere in casa,nu mai stiam nr la bani,dar o luasem din lok cu precrvia tot ce imi cadea in mana nu iertam nimik
    pana anul trecut mai de Sf Ilie ma trezit copilul meu de 20 de ani ca se simte rau ca el crede ca moare,ba ca il doare nu stiu ce ect
    nui luam in semna pana in final am ajuns de mai multe ori cu el la spital,nu avea nimik
    toate babele spune ca are nu stiu ce vraji ect eu om de sii desfranat aveam credinta mea in Dumnezeu de gura la nemuri si la nevasta am mer cu el da dif. babe toate spuneu ca sa merg la biserica ca este cineva din familie care nu poate sa lucreze din cauza lui ca este prea credincios eu stiam ,si cand ele faceau ce faceau acolo eu chemam pe dumnezeu si tot asa
    la un moment dat se agrava copilul si incepse sa tipe sa faca ca toate animalele, mam speriat tare,si am spus asa din secnda asta nu mai vreu sa mergeti la nici o vrajitoare,de azi inainte cin vea sa imi aujte copilul sa merga la biserica si sa se roage pentru ca un drac nu poate scoata alt drac.si am inceput sa unblu din bisrica in biserica dormem mancam in biserici am intrat in post si 14 octombrie se inplineau cele 40 de zile de post si am plecat la Cuviosa Parascheva la iasi si copilul meu sa vindecat acolo am plecat de la Manastirea Petru Voda cu el bonlav.Si de la iasi am plecat cu el sanatos.Si sanbata trecuta mam spovedit si lam rugat pe duhovnicul meu sa imi dea canon ,si mea dat sa citesc Acatistul Sf Spiridon Si lam citit si chiar mise potriveste este acatistul de care aveam nevoie Sper ca nu vam plictisit
    Pentru rugaciunileprea curatetei maici tale si ale Sf cuv.Parascheva Si ale Sf spiridon si Sf parintilor nostri Domne Isuse Hristose miluiestene pe noi pacatosi si ne iarta noua pacatel noastre
    Amin.

  29. MARIA zice:

    MINUNAT E DUMNEZEU INTRU SFINTII LUI
    NOI, EU SI FAMILIA MEA, AM AVUT MULTE PROBLEME, REZULTATE DIN PACATELE NOASTRE, DAR DUMNEZEU, MAICUTA DOMNULUI SI TOTI SFINTII S-AU MILOSTIVIT SPRE NOI NEVREDNICII. NE-AU AJUTAT. NE-AU VINDECAT, NE-AU GASIT LOCURI DE MUNCA SI ACUM SPER CA MAICUTA DOMNULUI, SFANTUL SPIRIDON SI TOTI SFINTII NE VOR AJUTA PE MINE SI SORA MEA SA NE GASIM MANTUIREA IN VIATA DE FAMILIE SI NASTEREA DE PRUNCI. DOAMNE SLAVA TIE PENTRU TOT SI IARTA-NE! MARIA. PITESTI

  30. cami zice:

    antr-adevar ca se pot face si minuni dar lumea din ziua de azi este asa cum este si bine ar fi ca toti cei care au sufletul ampietrit sa se alature celorlalti credinciosi,nu ca cei care astazi merg si se roaga si apoi asi alunga copii sau au o atitudine ireala

  31. IOANA zice:

    sf spiridoane iarta mi toate greselile si ajuta ma sa mi gasesc un baiat bun sa mi fie sot.sunt neputincioasa si pacatoasa te rog hotaraste tu soarta mea.

  32. raimond zice:

    Inteleg ca nu este un site de matrimoniale,dar daca esti vrednica de o prietenie sincera si placuta lui Dumnezeu , m-as bucura sa te cunosc!

  33. mihaela zice:

    as dori ca sfintul spiridon facatorul de minuni sa/mi asculte ruga mea din suflet sa ma indeplinesc crestineste la sfinta biserica in acest an si sa nu mai traim in desfrinare eu si sotul meu doamne ajuta,,,,,,,,,,,,amin

  34. parinti zice:

    Sfinte Spiridoane si toti ingerii indreapta-ti pasii, gandul ,inima, ochii lui Sorin spre Dana, sa-si intemeieze familie crestina. Daruiti sanatate , spor si intelepciune parintilor lui Sorin si parintilor Danei , sa fie Dana si Sorin sprijin si bucuria parintilor lor . Amin

  35. nicoleta zice:

    Sfinte Parinte Spiridoane te rog nu ma parasi .. asculta-mi rugaciunea inimmiii mele si da-i andeplinire cu folos.

  36. Geo zice:

    Am inceput sa citesc Acatiste de cand m-am mutat cu prietenul meu pentru ca Dumnezeu sa ajute cu munca si sa ne mearga bine. A fost bine un timp dar acum avem probleme ,nu avem niciunu de munca iar eu am o problema de sanatate de care sper sa ma recuperez cat mai curand. Cu toate acestea nu am incetat sa ne rugam in fiecare zi, Dumnezeu ne trimite toate acestea pentru ca suntem pacatosi,rai,egoisti,nu iubim pe aproapele si dorim sa avem ceea ce el are. Inca mai avem o speranta ca Dumnezeu va avea mila de noi si ne va ajuta, el sa isi recupereze serviciul ,eu sa ma fac bine si ne dorim sa ne casatorim in vara pentru ca traim in pacat si cred ca de aceea ne merg toate rau. Acatistele sunt ajutatoare, cu toate ca am trecut prin momente grele, cred ca citind Acatistele ne-a fost de mare ajutor,nu vreau sa ma plang, sunt altii care sufera mai mult ca noi,si stiu ca meritam tot ceea ce ne trimite Dumnezeu pentru rautatea noastra. Sper ca Dumnezeu sa aibe mila de noi si sa ne ajute sa trecem peste acestea,sa ne fie bine si sa avem sanatate si putere de munca. Vreau sa va spun oameni buni sa fiti buni unii cu altii , sa va rugati si sa va pocaiiti pentru pacatele voastre si Dumnezeu va avea mila de voi.Doamne Ajuta!

  37. Laura zice:

    Sfinte Ierarhe Spiridon, noi pacatosii, nu avem destula pricepere pentru a lauda minunile tale prin cuvinte potrivite, dar primeste-le de la noi care din inimi umilite indrepetam catre tine aceste marturisiri si Ii cantam lui Dumnezeu: Aliluia!

    Inca unul dintre minunatii Sfiniti ai lui Dumnezeu m-a luminat cu credinta!
    Ma rog si m-am rugat Tatalui Nostru Ceresc, Domnului Iisus Hristos, Duhului Sfant, Sfintei Fecioare Maria, tuturor Sfintilor si ingerilor pentru ajutor in ceea ce am simtit, am voit, mi-am dorit- o casatorie binecuvantata si bineplacuta de Dumnezeu, si binecuvanta cu copilasi daca este Voia lui Dumnezeu. Dar, cel mai important si cel mai important este ca am invatat sa nu ii cer lui Dumnezeu ce vreau eu cu tot dinadinsul, pentru ca sigur, Dumnezeu stie ce imi este de folos si ce nu.
    Am invatat, am vazut si am simtit ca intotdeauna trebuie sa ma las in bratele Tatalui Ceresc. ATAT!
    IUBIREA ESTE TOTUL!
    M-am rugat si ma rog pentru intemeierea unei familii, dar doar cu Voia si Binecuvantarea lui Dumnezeu.
    Si am ajuns sa il cunosc si pe Sfantul Ierarh Spiridon, mare facator de minuni. Cum? Cineva din familia mea, cu nadejdea ca imi fi de ajutor pentru intemeiera unei familii, la indemnul unei cunostinte au stabilit sa mearga la Slujba de Dezlegare (imi cer iertare pentru ca nu stiu daca este corect), savarsita la Biserica Sfantul Spridon cel Vechi – de la Piata Natiunile Unite – luni dupa-amiaza. Au ajuns la biserica, au participat la slujba, si dupa, mi-a adus obiectul de imbracaminte pe care i-l dadusem impreuna cu o sticla cu Agheasma. Mi-a spus sa port cat mai mult acel obiect de imbracaminte si sa beau Agheasma primita de la Biserica, ceea ce am si facut.
    A doua zi de dimineata, mi-a adus aminte: am visat o casetuta inconjurata de flori,un aranjament, sa zic specific locului in care se afla moastele unui sfant, sa particip la Sfanta Liturghie de 9 ori, sa citesc Acatistul Sfantului timp de 40 de zile, sa aprind lumanari pentru multumire (nu mai retin exact) si sa fac cunoscute minunile Sfantului Spridon. Imediat cum am terminat programul la serviciu, am plecat spre Biserica Sfantul Spiridon, nu mai fusesem niciodata inauntru, si am vazut casetuta cu Sfintele Sale moaste. M-a umplut de liniste, bucurie si pace. I-am privit si icoana, din nou: liniste, caldura, pace, iubire. Pentru ca ajunsesem prea tarziu nu am putut vorbi cu parintele. In schimb am vorbit cu Sfantul. De fapt cred ca Sfantul a vorbit cu mine, pentru ca din nou am fost patrunsa de niste sentimente si simtaminte care nu se pot descrie foarte usor.
    M-a bucurat pentru ca m-a fericit Dumnezeu cu inca un dar atat de mare, si chiar acum ii si multumesc.
    Miercuri, am ajuns in timp util si am putut am participa la slujba de dupa-amiaza si am putut vorbi cu parintele Ioan, care dupa ce i-am povestit, la sfarsit mi-a spus: „Pana de ziua Parintelui Spridon, o sa ai veregheta pe deget!”
    Am citit Acatistul Sfantului Spiridon timp de 40 de zile si inca il mai citesc, pentru ca este minunat, am mers si la Biserica pentru a participa in ziua de vineri dupa-amiaza la slujba de Acatist a Sfantului Spridon, am aprins lumanari si voi mai aprinde pentru ca este inca un Sfant minunat pe care Dumnezeu m-a invrednicit sa il cunosc. In noapte de sambata spre dumica, ultima din cele 9 duminici, am visat o mana, chiar dreapta, si acum in timp ce scriu realizez asta, o mana care m-a binecuvantat. Si, tot acum in timp ce scriu, un miros de mir si busuioc ma invaluie din cand in cand, semn ca Sfantul este aici si pentru asta ii multumesc.
    Sfantul m-a ajutat ori de cate ori i-am cerut ajutorul. Este mare facator de minuni! Cea mai mare minune pe care a facut-o este ca l-am cunoscut.
    Nu am inceput intamplator cu Condacul 2. Imi doresc sa descriu in cuvinte frumoase si inaltatoare dar nu stiu.

    Incepeti si „faceti cunostinta”cu Sfantul Spiridon si veti fi coplesiti sa simtiti, sa traiti si sa vedeti cat de minunat este Dumnezeu intre Sfintii Sai!

    II multumesc Tatalui Ceresc, Domnului nostru IIsus Hristos, Duhului Sfant, Sfintei Fecioare Maria, Sfantului Spridon, Sfantului Eferem cel Nou, Sfantului Nicolae, Sfantului Ciprian, Sfintei Teodora de la Sihla, Sfintei Xenia, Sfintei Iustina, Sfintului Teoctist, Sfantului Antonie cel Mare, Sfantului Gheorghe, Sfantului Nectarie, Sfintei Parschieva, Parintelui Arsenie Boca, Sfantului Grigorie Decapolitul, Sfantului Mercurie, Sfantului Mina, Sfantului Lavrentie, Sfantului Ioan Botezatorul, Sfintilor Brancoveni,tuturor Sfintilor si ingerilor pentru tot ajutorul primit, minunile infaptuite si rugaciunile ascultate.

    Doamne Iisuse Hristoase Fiul lui Dumnezeu, pentru rugaciunile Preacuratei Maicii Tale si ale tuturor sfintilor
    miluieste-ne si ne mantuieste pe noi. Amin

  38. aura zice:

    Laura,comentariul tau cu minunea care ti s a întâmplat m a umplut de speranta si mi a adus un strop de lumina in inima. Am mers de câteva ori la biserica Sfântului Spiridon,dar niciodată nu am stat de vb cu preotul si nici nu am nimerit la slujba. Chiar astăzi voi merge si voi întreba cand îl pot găsi pt ca simt ca trebuie sa îmi descarc sufletul cuiva si părintele meu duhovnic este prea departe… De trei luni de zile traiesc cosmarul vietii mele ,sper din suflet sa mă linistesc intr un fel si sa se intample o minune si in viata mea

  39. aura zice:

    Laura,comentariul tau m a umplut de speranta si mi a adus putina lumina in suflet. Am fost de câteva ori la biserica Sfântului Spiridon si m am rugat la racla,dar niciodată nu am nimerit in timpi slujbei si nici nu l am gasit pe părintele acolo. Chiar astăzi voi merge si voi întreba când îl pot găsi pt ca simt ft mult nevoia sa îmi descarc sufletul si părintele meu duhovnic este prea departe. Sper din suflet sa găsesc ajutorul pe care il doresc pt ca de trei luni de zile trăiesc drama vietii mele si nu se mai termina. Simt ca am rămas fără puteri si vreau sa mă linistea intr un fel. Multumesc

  40. Florea V zice:

    Sfinte Spiridoane,asculta rugaciunile unei amarite mame…si roagate la Dumnezeu pentru indreptarea fiilor ei si luminarea mintii lor intru lucrarea cea buna.Multumesc lui Dumnezeu pentru tot ajutorul si sprijinul ce mi-l da in fiecare zi.

Lasă un răspuns

