cereri de Sfânt…de Sfânt Haralambie

___20120222_1189747929

Pătimirea Sfîntului Sfinţitului Mucenic Haralambie, Episcopul cetăţii Magnesiei, şi a celor ce au pătimit cu dînsul 
(10 februarie)
(După Sfîntul Simeon Metafrast)

fragment

… şi a şezut pe dînsul Domnul, zicînd către mucenic: „Vino, Haralambie, prietenul Meu, cel ce ai răbdat multe pentru numele Meu. Cere de la Mine ce voieşti şi îţi voi da ţie„.

Sfîntul Haralambie a spus: „Mare este taina aceasta, Doamne, că m-ai învrednicit a vedea înfricoşata Ta slavă. Doamne, de-Ţi place Ţie, mă rog să dai slavă numelui Tău, ca oriunde se vor pune moaştele mele şi se va cinsti pomenirea mea,

să nu fie foamete în locul acela sau aer stricăcios, care să piardă rodurile.

Ci să fie mai ales în locurile acelea pace şi sănătate trupească,

mîntuire sufletească

şi îndestulare de grîu şi vin,

cum şi înmulţire de dobitoace,

pentru trebuinţa oamenilor.

Doamne, Tu ştii că oamenii sînt trup şi sînge, iartă-le lor păcatele şi

le dă îmbelşugare din rodurile pămîntului, ca, cu îndestulare, pentru osteneala lor,

să se sature şi

să se îndulcească,

preamărindu-Te pe Tine, Dumnezeul lor, Dătătorul tuturor bunătăţilor;

iar roua ce se pogoară de la Tine, să le fie tămăduire.

O! Doamne Dumnezeul meu, varsă peste tot darul tău şi îi izbăveşte de boala ciumei„.

Astfel rugîndu-se sfîntul, Domnul i-a zis: „Fie după cererea ta, viteazul meu ostaş”.

Acest articol a fost publicat în Căsătorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la cereri de Sfânt…de Sfânt Haralambie

Lasă un răspuns

