Taina căsătoriei e legată de taina Sfintei Treimi

212 Experienţa celor doi cu Hristos în Sfintele Taine este esenţială pentru înţelegerea reală şi conştientă a căsătoriei. Literal, se traduce prin „părtăşia la fiinţa [Lui]” , dar ştim că aceasta se face prin Sfintele Taine ale Bisericii.

213  Nu este atât de strânsă legătura între părinţi şi copil, cât este între creştin şi Hristos. Ideea este foarte mult aprofundată de către Sf. Nicolae Cabasila în „Viaţa în Hristos”.

214 Taina căsătoriei e legată de taina Sfintei Treimi.

215 Nunta era o prefigurare a tainei întrupării lui Hristos.

216 Deşi nunta este preînchipuire şi simbol al tainei întrupării!, asta nu înseamnă că dragostea dintre soţi nu este tot o taină. Faptul alegoric nu distruge sensul literal, care presupune angajamentul concret de a-l iubi pe celălalt, cum ne arată versetul imediat următor şi tâlcuirea lui. La priceperea tainei întrupării ne ajută trăirea concretă a iubirii aproapelui sub toate aspectele ei (de la soţie sau soţ până la sărac).

notele 212-216, ale traducatorului, pr Marcel Hanches, la Omilia: Omilia despre căsătorie. Din comentariul la Efeseni, din cartea http://www.ioanguradeaur.ro/carti/cateheze-maritale-omilii-la-casatorie/

Acest articol a fost publicat în Căsătorie. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s